بعد از شام: آموزش تهیه دسرهای خوشمزه!

دستور پخت و نحوه آماده کردن دسرهای خوشمزه ای که می توانید برای خوردن بعد از شام تهیه کنید

بعد از شام: آموزش تهیه دسرهای خوشمزه!

دستور پخت و نحوه آماده کردن دسرهای خوشمزه ای که می توانید برای خوردن بعد از شام تهیه کنید

5 خاصیت غذایی آناناس که به سلامت بدن شما کمک می کنند!

آناناس یک میوه استوایی خوشمزه و سالم است که می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد. این میوه قرن ها به عنوان یک داروی سنتی در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان استفاده می شود و حاوی مواد مغذی ضروری متعددی است که فواید زیادی برای سلامتی دارند. آناناس همچنین یک ماده عالی در دسرها است که طعم شیرینی به آنها می دهد و مواد مغذی بیشتری به آن اضافه می کند. در این مقاله به پنج مزیت سلامتی استفاده از آناناس در دسرهایتان می پردازیم. حتما با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

آناناس یک میوه استوایی خوشمزه است که در طول تاریخ نماد مهمان نوازی و تجمل بوده است. اروپایی ها این میوه را به این دلیل نامگذاری کردند که شبیه میوه کاج بود. اما جای تعجب نیست که چرا این میوه زرد رنگ که منشأ آن در آمریکای جنوبی است، ارزشمند شد.

بر اساس گزارش Everyday Health، آناناس یک غذای فوق العاده مملو از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فواید سلامتی است. مردم برای قرن ها از آناناس در درمان سنتی استفاده می کردند. به نظر شما هم باید استفاده کنید!

با وجود اینکه آناناس یک میوه گرمسیری است، آناناس در تمام سال برای خریدن در دسترس است، چه تازه، چه منجمد یا کنسرو شده. اما حتما کمپوت آناناسی بخرید که در آب خود آناناس کنسرو شده باشد و با شکر شیرین نشده باشد. بنابراین، چه آن را در سالاد میوه، شربت و نوشیدنی ها، برشته یا حتی به عنوان یک تاپینگ پیتزا دوست دارید، در اینجا پنج مورد از بهترین دلایلی که باید آناناس بخورید را نوشته ایم که خوب است بخوانید.

آناناس میوه ای بسیار مغذی است

آناناس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شماست. طبق گفته WebMD، خوردن چیزی در حدود یک فنجان آناناس 88 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند. این می تواند به تقویت ایمنی شما کمک کند و همچنین برای داشتن احساس بهتری در طول روز نیز شما را یاری کند. آناناس همچنین حاوی ویتامین های A، B6، E و K و همچنین فولات و مواد معدنی ضروری است که شامل آهن، منیزیم، فسفر و روی می شود.

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان است

آناناس فقط دارای مواد مغذی نیست؛ به گفته Healthline، این میوه همچنین مملو از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو مرتبط با التهاب مزمن، بیماری قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها به عنوان آنتی اکسیدان های متصل در نظر گرفته می شوند، به این معنی که فواید آنها طولانی تر است.

خوردن آناناس برای سیستم گوارش شما خوب است

این میوه استوایی به هضم غذا در سیستم گوارش بدن شما کمک می کند، به خصوص هنگامی که گوشت زیادی می خورید. دلیل آن این گفته می شود که آناناس حاوی بروملین است که مولکول های پروتئین را به اسیدهای آمینه و پپتید تجزیه می کند و به روده کوچک شما اجازه می دهد آنچه را که نیاز دارد جذب کند. محتوای فیبر موجود در آناناس همچنین با منظم نگه داشتن وضعیت هضم غذا به سلامت روده شما کمک می کند.

خوردن آناناس می تواند ایمنی بدن انسان را تقویت کند

مواد مغذی موجود در آناناس، به ویژه ویتامین C، به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند. این موضوع که خوردن آناناس به عفونت نکردن بدن در کودکان کمک می کند، از نظر علمی ثابت شده است. مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد نشان داد کودکانی که در مدت 9 هفته از آناناس کنسرو شده استفاده می کنند کمتر به عفونت های باکتریایی و ویروسی مبتلا می شوند.

خوردن آناناس به کاهش التهاب کمک می کند

به گفته Healthline، خوردن آناناس همچنین می تواند به التهاب مزمن ناشی از بیماری های آرتریت مانند استئوآرتریت که شایع ترین بیماری مزمن مفصلی است کمک کند. این به دلیل خواص ضد التهابی بروملین است، اما این آنزیم فعال به تسکین درد نیز کمک می کند. در نتیجه خوردن میوه آناناس می تواند برای افراد مبتلا به این بیماری مزمن بسیار مفید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد